Pełnoziarnista tortilla

Pomysł na obiad, kolację czy przekąskę na spotkanie z przyjaciółmi – pełnoziarnista tortilla!




Składniki (na 7 sztuk):
  • 250g mąki żytniej
  • 180 ml gorącej wody
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki soli
Wykonanie:

Mąkę, sól oraz oliwę z oliwek odmierz i umieść w misce. Wlej gorącą wodę, wymieszaj wszystko łyżką, aż składniki się połączą, a następnie zagnieć masę rękoma (kilka minut) do uzyskania ciasta o jednolitej konsystencji. Gotowe ciasto zawiń w folię lub przykryj ściereczką i odstaw na kilka minut. Następnie podziel je na 7 części, a każdą z nich cienko rozwałkuj na blacie posypanym mąką. Na cienko rozwałkowanym cieście umieść talerz/miskę o średnicy równej Twojej patelni i nożem usuń wystające poza średnicę talerza/miski fragmenty ciasta (dzięki temu placki tortilli będą takie same, idealnie okrągłe). Suchą patelnię rozgrzej na średnim ogniu, a następnie przełóż rozwałkowane ciasto. Smaż placki z obu stron około 30 sekund* (na każdą stronę – do momentu pojawienia się charakterystycznych bąbli). Gotowe tortille przełóż na talerz i przykryj ściereczką (możesz ją wcześnie delikatnie skropić wodą). Dzięki temu placki nie wyschną szybko i będą elastyczne.

*Zbyt długie smażenie placków tortilli sprawi że będą one zbyt wysuszone i łamliwe

Gotowe tortille posmaruj ulubionym sosem (u mnie domowy sos czosnkowy na bazie jogurtu greckiego) lub pesto, dodaj liście sałaty, pokrojone warzywa i kawałki kurczaka/pokrojony ser feta, tofu, tuńczyka w sosie własnym lub każdy inny dodatek na który masz ochotę 😉

Wybór dodatków zależy od Ciebie!

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *