Czy będąc na diecie można jeść pieczywo?

Graham, orkiszowy, pszenny… rodzajów pieczywa mamy pod dostatkiem. Natomiast czy będąc na diecie redukcyjnej można spożywać pieczywo? Czy kanapki mogą być codziennym elementem naszej diety?




Bardzo często słyszę tekst w stylu ,,Ale jak to? Na diecie będę mogła/mógł jeść pieczywo?’’.

Taak! Dlaczego nie?

Mitów na temat pieczywa krąży bardzo wiele.

Podejdźmy do tego racjonalnie → pieczywo to powszechny, łatwo dostępny produkt, a kanapki to szybki w przygotowaniu i wygodny posiłek, który można spożyć zarówno w pracy przy biurku jak i w samochodzie 😉

Czy pieczywo ma ,,niezwykłe właściwości tuczące’’?

Nie. Tuczy nadwyżka kaloryczna, która może pochodzić zarówno z jedzenia w większej ilości pieczywa jak i każdego innego produktu (nawet produktów z oznaczeniem ,,fit’’). Nie ma produktów bardziej i mniej tuczących. Tyjemy, gdy regularnie zjadamy więcej kalorii niż potrzebujemy.
Ktoś może stwierdzić że schudł bo przestał jeść pieczywo – nie, schudł bo ograniczył ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia (które nie tylko pochodziły z chleba, ale dodatków do niego – masło, sery, szynki, różne sosy, majonez itd.).

Warto zwracać uwagę na ilość zjadanego pieczywa ale również jego jakość oraz dodatki jakie do niego wybieramy 😉

Dobrej jakości, pełnoziarniste pieczywo nie tylko dostarczy nam witamin z grupy B, cynku i magnezu ale również spożycie kanapki z takiego pieczywa zagwarantuje nam sytość na dłużej, co sprawi że nie będziemy mieli ochoty podjadać między posiłkami.

Tak więc, czasem zdarza się że niektóre diety moich pacjentów – przeważnie śniadania, II śniadania czy kolacje – składają się w dużej mierze z pieczywa w postaci kanapek. Są osoby które lubią i mają czas na przygotowywanie różnych sałatek, innych dań itd. Są również osoby które jedzą i przygotowują posiłki w biegu, a w takiej sytuacji kanapki sprawdzają się idealnie!

Także jeśli lubisz pieczywo, to z niego nie rezygnuj 😉 Kanapki mogą być elementem zdrowej, zbilansowanej diety 😉
A jedna z najważniejszych zasad zdrowego żywienia to zdrowe i racjonalne podejście do jedzenia!

Kolejny mit obalony 😉 A tym jakie pieczywo wybierać będzie w następnym wpisie 😉

2 komentarze do “Czy będąc na diecie można jeść pieczywo?”

  1. Będąc na diecie można jeść pieczywo. Wszystko zależy od tego jaki typ pieczywa wybierzemy. Kupując chleb orkiszowy i spożywając go regularnie dostarczamy organizmowi wielu cennych składników odżywczych, w tym zapewniamy sobie uczucie sytości na wiele godzin. Co sprawia, że nie mamy ochoty na przekąski.

    1. Dokładnie! Dlatego warto zwracać uwagę na etykietę kupowanego pieczywa i szukać informacji z jakich składników zostało upieczone 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *